dimecres, abril 21, 2010

EOI de Sagunt als Ludi Saguntini



Proveu a traduir en llatí i en italià: "I bitelli dei romani sono belli"


Del llatí a les llengües romàniques, proposta de l'EOI de Sagunt en l'àmbit dels "Ludi Saguntini" dóna els seus primers passos.

dimecres, abril 14, 2010

Ludi Saguntini

Els LUDI SAGUNTINI de 2010 es vesteixen de festa i presenten la seua programació puntualment per arropar la setmana de Teatre Grecollatí de Sagunt. Amb la participació de l'assessoria de cultura clàssica "Los sueños de Hermes" del CEFIRE de Sagunt fa cinc anys que els tallers del grup de cultura clàssica varen eixir al carrer i començaren a ser coneguts per tothom. El següent pas pas per a la consolidació d'aquesta experiència didàctica va ser la creació de la Domus Baebia (Aula didàctica de Cultura Clàssica) on el professorat pot gaudir dels tallers -prèvia cita- al llarg de tot l'any. Per últim, enguany el projecte ha adquirit una dimensió europea a partir del programa Comenius-Regio amb la incorporació de nous tallers fruit de l'agermanament Sagunt-Millau.

Amb tot, com cada any ens preguntem si tot el professorat de la nostra comarca coneix aquesta proposta didàctica que va més enllà dels continguts específics de la matèria del teatre i la cultura clàssica. Si us acosteu per Sagunt la setmana del 19 al 23 d'Abril us adonareu de la importància de viure l'experiència.

A més, hem de dir que el professorat que constitueix aquest grup de recerca no s'ha dormit en els llorers i com cada any presenten una programació renovada i plena de noves perspectives didàctiques. Amb la màxima didàctica llatina del "ludere et discere" s'adelanten al principi de de la didàctica activa resumida per la consigna "learning by doing" i el que és més important trauen els seus tallers a posar-los a prova de tot alumnat que vulga posar a prova les activitats que ells han inventat.

divendres, abril 02, 2010

T'agrada llegir?

"ToTa història no és una altra cosa que una infinita catàstrofe de la qual intentam eixir el millor possible."
Italo Calvino

Fa temps que vaig llegir "Si una nit d'hivern un viatger" d'Italo Calvino però aquest video m'ha fet recordar algunes de les emocions que com a lector vaig sentir. L'autor italià és qui ha inspirat aquest text mediàtic (1ra pista). No recorde cap llibre que em fes sentir d'una manera emocional perquè m'agradava tant llegir, i en tant poc de temps i espai... No vos descobrisc el final de la història però, com en Italo Calvino, quedareu enganxats i pense que ens pot servir per prepaparar la participació en la fira del llibre (açò és altra pista perquè ningú no es cride a engany i quede decebut pel final).