dilluns, de novembre 27, 2006

Animació a la lectura des dels blogs

Com sabeu, en paral·lel als cursos d'animació lectora*, estem portant a cap una tasca d'alfabetització digital a la nostra comarca que va començar amb la creació de blogs a cadascun dels centres de primària. Mireu el planeta de blogs de la comarca per fer-vos una idea dels resultats.

Si tenim en compte que cap dels professors que estem en actiu actualment ens podem considerar "nadius digitals" ¡Ai, las! Pensem que ningú s'asustarà quan utilitzem el terme "alfabetització digital" per a referir-nos a l'aprenentatge que tothom, més tard o més d'hora, haurà de portar a cap. Ja no val considerar-se un "tecnofava" com el meu amic Tim (era una impostura) o el que és pitjor evidenciar la "civerhostilitat" rebutjant, com molts han intentat, tot signe de modernitat que trenque la placentera pau dels que declanren "anar a la seua bola".

Ja no valen, insistim, cap d'aquestes dues postures, perquè les formes d'aprendre i de compartir el coneixement estan en canvi permanent. I aquestes formes impulsades per les TIC, volis nolis, canviaran radicalment els perfils dels professionals i les formes de relacionar-se i interactuar dels treballadors de demà.

Escric aquesta entrada mentre em descarregue la ferramenta CMAP tools, perquè em fa vergonya no poder afegir un mapa conceptual en condicions i degudament hipervinculat quan presente els meus dossiers. Compte!!! La mateixa vergonya que vaig sentir, allà per l'any 1986, quan un alumne em va presentar un treball perfectament editat gràcies als ordinadors de l'època i jo, encara amb el blanquet, corregint errades. Em vaig anar de seguida a comprar-me'n un IBM i a apuntar-me a un curset (un altre dia us conte l'experiència del curset).

Vosaltres, si m'esteu llegint, vol dir que tots teniu un ordinador propi o prestat. Ara, només us queda apuntar-vos a un curset o, començar a investigar qualsevol de les tècniques de comunicació que gràcies als blogs i a les webs personals estan posant-se en circulació.

Per començar, entreu a mirar aquest blog dedicat a l'animació lectora que arreplega una de les idees clau de la web 2.0 com és la de la col·laboració, sí amics allò del que "entre tots ho farem tot" no ha variat gens, però les eines sí. Llegiu i a compartir que són dos dies i, no deixem que la brecha digital es faça més gran cada dia.

Propostes: Descarregue la foto de l'Antono Baderas. Feu una fotocòpia en color i feu un sorteig a la vostra classe.

* O millor, envieu-la per correu als alumnes que els ho demanen. Ells i elles, tots -quasi tots- tenen correu electrònic.
* Per baixar-vos el CPMAP tools cliqueu damunt de DOWNLOAD>>>