dijous, de desembre 21, 2006

Portfolio Europeu de les Llengües

Com cada dijous us vull parlar d'algun recurs d'e-Learning o d'innovació educativa referit a la didàctica de les llengües i la literatura. Alguns de vosaltres ja haureu sentit parlar del Porfolio Europeu de les Llengües, un recurs que la Comunitat Europea està experimentant per tal de despertar en els ciutadans un desig d'aprendre llengües, una eina per facilitar la movilitat i un valor per a la convivència. De fet, el curs d' Italià per a principiants que, des del CEFIRE de Sagunt i amb l'ajut de Gianpiero Pellegi, convoquem cada any pretén arreplegar aquesta filosofia.
En última instància el PORTFOLIO és un instrument didàctic que voldria incidir en la metodologia didàctica del professorat de llengües a partir del desenvolupament de 5 destresses o habilitats lingüístiques, on a més de les ja conegudes de llegir, parlar, escoltar i escriure es vol insistir en la destresa de la "interacció". Daniel Cassany en la seua web ha posat un power point sobre el portfolio on podeu llegir de manera sintètica les línies clau. En essència el portfolio és un instrument d'avaluació global formativa que per a la seua experimentació requereix d'un canvi metodològic centrat en els següents aspectes:


  1. Enfocament comunicatiu.

  2. Ensenyamen per tasques.

  3. Estratègies d'aprenentatge.

  4. Integració de llengües.

  5. Autoavaluació.
Per a saber-ne més sobre el PEL i la seua aplicació a secundària de la nostra Conselleria de la G.V., o conèixer alguna pràctica, i altres materials per al professorat.