dijous, de gener 11, 2007

Conte de Nadal de Paul Auster

Els nadals són també un tema literari i encara que jo els vaig passar fora sí que m'agrada utilitzar els elements de la vida real de tot tipus per convertir-los en estratègies d'Animació Lectora. El conte d'Auster dins del film SMOKE ens pot servir com a exemple de "microrelat" per plantejar als nostres alumnes una reflexió sobre el que han fet durant els nadals.



NOTA: Harvey Keitel (un dels meus actors preferits), és un bon narrador oral del conte, de manera que els podríem demanar als nostres alumnes també alguna pràctica d'oralització de contes literaris seguint el seu exemple. O una altra activitat millor encara, posar-los CONTE DE NADAL AMB IMATGES i demanar-los que narren el que han vist i després que comparen amb la versió original.

Compte! Per no descoratjar-los els podríem fer una lectura prèvia del conte d'Auster i demanar-los després que el recreen amb les seues pròpies paraules a partir de les imatges. I si us interessen aquest tipus d'activitat en el "Favoritos" del meu YOUTUBE trobareu més idees.