divendres, de juliol 06, 2007

De la comunicació a l'aula a la interacció en la web

Avui he estat amb la gent de SEDEV impartint un taller a les jornades de formació X Curs de Formació sobre l’Ús Vehicular de Llengües en el Sistema Educatiu Valencià i m'ha sorprés gratament trobar professorat jove que ja comença a conéixer els blogs i altres no tant joves que per fi han entés que internet és una eina indispensable per al professorat.

Amb tot, i d'acord amb l'organització, decidírem centrar el curs en aspectes comunicatius i no tècnics per la dificultat de muntar un curs pràctic amb ordinadors que no et deixen penjat, però sobretot perquè la mentalització del professorat envers les TIC és més bé qüestió d'actituds. Això m'ha permés juntar dues de les meues passions: la didàctica de la dramatització i la comunicació amb la web 2.0 La bateria d'activitats que dinamitzar grups han funcionat sense problemes, les referències a l'informe de la UOC sobre els usos d'internet han enriquit el discurs i el Troba algú que... sobre les TIC ha servit per conéixer el nivell civernàutic del grup.

Mentre anava explicant els fonaments d'un taller d'expressió i comunicació amb tècniques dramàtiques (estratègies de trencament de gel, agrupaments flexibles, tècnica de la mescla, improvisacions i didàctica de la consigna, etc.) anava despertant el desig per conéixer com aplicar aquestes tècniques a la web educativa. El grup s'ha implicat molt... i alguna persona fins i tot ha tret la conclusió que amb un grup com el que teníem avui era normal per la seua bona disposició. Pense que "la bona disposició" de les persones que assiteixen a un curs també es pot construir. Què en penseu?

2 comentaris:

Laura ha dit...

Va ser un molt bon curs.
Els assistents tenim una necessitat i en som, o no, conscients. Però el ponent n'és totalment conscient i sap com ajudar-nos. I ho fa. I des del primer moment ho comprovem... L'educada expectació inicial esdevé com més va més una participativa disposició.
Gràcies.

Antoni Navarro ha dit...

Gràcies Laura.
Encara que amb els ponents discutim sovint sobre l'adquació d'una estratègia o una altra, sobre la temporalització i l'ordre, hem de dri que la confiança mútua entre ells i l'equip del CEFIRE ens ha portat a dissenyar un tipus d'activitat i de proposta "atrevidament" innovadora que molts de vosaltres agraïu.
Gràcies per exigir-nos cada vegada més i eixa "educada expectació" que per nosaltres sempre serà un repte.