Rebem una invitació de la Plataforma per Palestina per unir-nos al clamor de la gent del poble front a la guerra injustificada en la manisfestació del dissabte 17 de gener. I com no volem aportar la nostra visió amb una proposta didàctica. Es tracta de la tècnica dels "dilemes morals" i consisteix en dividir a la classe en 2 grans grups perquè opinen uns a favor de Palestina i els altres a favor d'Israel. Abans de començar hauran de documentar-se a fons i buscar una estratègia convincent amb tota mena de recursos multimèdia.
Potser a algú de vosaltres us pot semblar que està molt clar a favor de qui hem d'estar, però els alumnes han d'aprendre a fer-se la seua pròpia escala de valors. I el que és més imporant, hem de saber incorporar els temes de candent actualitat a l'aula. Aprendre l'alteritat és clau. Ningú podrà canviar de grup perquè, estiguen o no d'acor, hauran de defensar l'opció que els ha tocat.
L'objectiu de l'activitat no és que un bàndol guany a l'altre sinó ensenyar-los a debatre i a posar-se en la pell de l'altre. En aqust sentit res millor que el vídeo de Jorge Drexler "El moro judío"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada