"La relació més curta entre dues personas és d'hipotàlam a hipotàlam."
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhRlcD3VKuWtxPIsmw77YEUItil9OwNU8fti2ZBKbMrWFFY2YPCmFtifM3hrvPLjkGDAaMOTmaBItay985L851jb8outeMMp22A0yOHCMBjPzhW3RFWHV10wgmrmeyWYDcTbXCy/s320/a+bout+de+souffle.png)
De fet, els objectius d'aquest Mòdul 3 de Francés no són, només, l'adquisició de la competència lingüística en una llengua estrangera, sinó reflexionar sobre l'aprenentatge i ensenyament de llengües. En aquest sentit, a la primera sessió ja posàrem en pràctica algunes de les idees que donaran sentit a aquest programa com és el fet d'incidir en les interaccions flexibles entre l'alumnat i en la implicació personal dels destinataris en el seu propi aprenentatge.
Marshal Mcluhan explicava que "el mitjà era el missatge" que aplicat a l'ensenyament de llengües seria "la manera d'ensenyar és realment el que ensenyes". Ara bé, les darreres investigacions en comunicació humana van més enllà i analitzen com, el que realment és important és la interacció entre les persones aprenenent. A açò ens dedicàrem la primera sessió a interaccionar entre nosaltres, a conéixer alguns trets de la nostra personalitat i de la dels companys, i a preparar-nos per analitzar com influeixen els diferents estils cognitius en l'aprenentatge de llengües.
Una cosa va quedar clara i és que la relació més curta entre dues persones és d'hipotàlam a hipotàlam, química que en aquest cas la professora va saber activar per desenvolupar la "empatia" el desig de comunicar i interessar-se per altra cultura i per altres persones.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada