dimecres, de febrer 06, 2013

Minidocus a l'aula com a eina motivadora

Avui hem començat el curs a l'IES Isabel de Villena sobre Minidocus a l'aula (edició multimèdia i TIC) impartit pel col·lectiu "Pez en el agua". La introducció ha consistit en analitzar els documentals com a gènere (el punt de vista narratiu, l'apariència d'objetivitat, els documentals ficcionats, els falsos documentals, etc.) i en reflexionar sobre com podrem utilitzar aquesta eina  dels minidocus amb el nostre alumnat. 

Com no podia ser d'una altra manera, partirem dels temes curriculars que a nosaltres més ens interessen perquè aquesta serà la premisa que utilitzarem en l'aplicació pràctica del curs amb el nostre l'alumnat. Com convertir els continguts curriculars en projectes d'investigació a partir dels aspectes més atractius per a l'alumnat. 

Ara bé, si realment volem motivar-los ens haurem de plantejar estratègies que responguen a preguntes més profundes. En aquest sentit el missatge d'Alan Watts "Què faries en la teua vida si els diners no importaren?" és molt clar. Segons el filòsof, fer allò que a un li agrada és garantia d'èxit perquè la tasca eixirà millor i les possibilitats de rentabilizarla eixiran d'aquesta passió.