- Claredat expositiva per a la consecució dels objectius didàctics.
- Coneixement i aplicació de dinàmiques de grups adequades a tota mena de persones i situacions.
- Control dels ritmes temporals i de l'espai de l'aula.
- Domini de tècniques dramàtiques (rolle playings, improvisació teatral i didàctica, domini de l'expressió oral i modulacions de la veu per fer més amé el discurs, presència escènica, performances o escènificació de les idees, etc.) per a dinamitzar l'aula.
- Utilització de recursos retòrics de tota mena: captatio benevolentiae, seducció de l'auditori, ornatio amb tota mena de metàfores, referències a reàlies coneguts per tot l'auditori (films, anècdotes, cançons, vídeos YouTube, etc.).
- Desenvolupament de tècniques de narració oral: contar contes, oralització de poemes, exemplificacions de narracions de vida, etc.
- Creativitat en l'ús de tota mena de jocs psicològics i activitats interactives que feien mantenir l'interés dels destinataris.
Aquesta voldria ser la meua xicoteta contribució al "salari emocional" (concepte explicat per Maria Carme) que tant necessitem de vegades els ensenyants, i de moment al següent post us penge un dels seus PPT i aviat us penjaré els altres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada