Aquesta definició general de PLE podria ser completada amb moltes altres que ens parlarien per exemple de la importància de diferents veus en la construcció del coneixement, de la relevància de ser un mateix qui estructure el seu coneixement a partir de les pròpies necessitats o que la interacció amb els altres permet la contrucció del coneixement de forma col·laborativa.
Amb tot, podríem assenyalar tres moments claus per a la implementació d'un PLE.
- Recopilar la informació. Aquestes tasques les anem mostrant en el nostre blog i en els marcadors socials com Mister Wong on seleccionem les pàgines que ens han servit d'ajuda. Quan trobem alguna informació digna de ser compartida per un col·lectiu en concret, com per exemple la relacionada amb l'animació lectora, la comentem a la xarxa social Ning.
- Processar la informació. Per a organitzar la informació de manera eficaç necessitem eines com els WIKI que ens permetran posar tota la informació al servei del grup per tal que puga ser analitzada i seleccionada (veieu el wiki del professorat de teatre en l'educació).
- Actuar amb l'aprenentatge adquirit. L'elaboració de PPT que penjarem en SlideShare, de vídeos, o l'edició de textos multimèdia ens demostraran que hem adquirit l'aprenentatge i que el compartim amb les noves eines de socialització on line: googlesites, facebook, microblogging en twiter, etc.
1 comentari:
Mira este artículo, es muy recomendable, especialmente por los comentarios.
Saludos desde Benicàssim.
Publica un comentari a l'entrada