Afortunadament tot l'equip de professors*es del taller de Dramatització s'ha posat a la faena i les instal·lacions (recordeu la propost que explicàrem al post) que s'han anat dissenyant al llarg de la setmana tenen prou qualitat. Els temes triats són representatius dels temps que vivim: "Soletat", "Desamor", "Naixement", "Arts", "Vacances", etc. La proposta aquesta setmana consistia en fer una anàlisi per grups de cadascuna de les instal·lacions. En primer lloc feiem una pluja de idees per identificar els objectes, després passàvem a donar-li sentit a tots els elements en conjunt i per últim Roger feia d'avocat del diable per despertar controversies i matissos diferents en la interpretació. En acabar demanàvem als creadors que ens explicaren la seua versió. La discusió va ser molt apassionada i aparegueren els temes claus del comentari de textos: subjectivitat front a objectivitat, punt de vista de l'autor i lector model, llibertat d'interpretació dels receptors, etc.
En la mateixa línia, Roger Colom ens va parlar dels blogs i de la seua web Libro de Notas per exemplificar la idea que, en aquesta època de sobreinformació, hem d'aprendre a interpretar aquesta. El món s'ha convertit en un gran text que cal saber llegir. Tota la informació es pot trobar a la xarxa, ara el que hem d'ensenyar als nostres alumnes és com buscar-la, seleccionar-la, interpretar-la i produir nous textos en interacció amb els altres. Així estarem donant sentit a les activitats que fem a l'aula.
Les TIC ens faciliten el camí per extendre els "comentaris de textos tradicionals" a la realitat i a la vida dels carrers. Aprofitem-les doncs! Us proposem per exemple el tema d'aquestes escultures que ara estan tan de moda en les places i carrers de les nostres ciutats (si voleu veure algunes de ben rares ací>>>) que algú decideix posar -no sabem ben bé amb quin criteri estètic- però que ens marquen en tant que habitants d'aquests espais. Per completar la proposta didàctica informeu-vos en la web de "fotofilosofia" on es relaciona imatge, poesia i pensament filosòfic. Veureu que com diu Nietzsche "No existeixen fets, només interpretacions".
En la mateixa línia, Roger Colom ens va parlar dels blogs i de la seua web Libro de Notas per exemplificar la idea que, en aquesta època de sobreinformació, hem d'aprendre a interpretar aquesta. El món s'ha convertit en un gran text que cal saber llegir. Tota la informació es pot trobar a la xarxa, ara el que hem d'ensenyar als nostres alumnes és com buscar-la, seleccionar-la, interpretar-la i produir nous textos en interacció amb els altres. Així estarem donant sentit a les activitats que fem a l'aula.
Les TIC ens faciliten el camí per extendre els "comentaris de textos tradicionals" a la realitat i a la vida dels carrers. Aprofitem-les doncs! Us proposem per exemple el tema d'aquestes escultures que ara estan tan de moda en les places i carrers de les nostres ciutats (si voleu veure algunes de ben rares ací>>>) que algú decideix posar -no sabem ben bé amb quin criteri estètic- però que ens marquen en tant que habitants d'aquests espais. Per completar la proposta didàctica informeu-vos en la web de "fotofilosofia" on es relaciona imatge, poesia i pensament filosòfic. Veureu que com diu Nietzsche "No existeixen fets, només interpretacions".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada