dijous, de març 01, 2007

Soledat

Vull comentar-vos de manera particular aquesta instal·lació titulada "Soledat". Les altres van ser igualment bones i succitaren prou comentaris interessants. Però aquesta va generar moltes expectatives, ja abans de saber el títol original, per mitjà de frases d'aquest estil: "M'encanta estar a soles i no soporte la soledat", "Silenci, estàs sol", "Tu amb tu", "Només sé de mi allò que no sé", "Hipercomunicats", "Tots els meus passos em porten a mi", etc. I ací va la descripció (en agraïment a tot l'equip de professors*es que tant treballa cada setmana -hauríem d'inventar un sistema de fer la formació als centres-):
"L'espai és molt senzill, sembla fins i tot fràgil. Al fons veiem una tela que oculta un espai on un a un anem entrant com per "votar". Unes petjades fetes amb sorra ens porten cap a aquest destí. Són poques. A penes set, però ens evoquen els "camins". Abans d'arribar, a la dreta, trobem una bústia plena de cartes que, com sempre, semblen del banc. Factures, controls oficials i altres recordatoris de que estem dins del sistema. A sota, una paperera plena de papers esgarrats i un mòbil. Bona declaració de principis (sobretot avui 1 de març 07 dia sense mòbil) contra la hipercomunicació que ens persegueix. Algú, dins, en silenci... es posa uns auriculars i s'inclina per mirar a través d'una escletxa en una caixa de cartró. Somriures còmplices! Em toca a mi. Em pose els auriculars, m'incline, mire i em veig, només els ulls, en un espill. Sona una música captivadora. Una llum col·locada dins la caixa il·lumina espais i colors que ens evoquen altres móns. Estic sol. M'he aïllat durant uns moments i m'agrada. Després, descobrirem que aquesta era una de les consignes que s'havien proposat les xiques de l'equip per pensar la instal·lació entre totes."
PROPOSTA DIDÀCTICA: fer aquesta instal·lació amb els vostres alumnes o contar-los contes o poesies que parlen d'aquestes idees. Ací van alguns "La clau de la felicitat", "Soledat", altres>>>
Posted by Picasa