dimecres, de juliol 04, 2007

Titular 3 "Perdre la por per a aprendre"

La Setmana de Cultura i Animació Lectora del CEFIRE de Sagunt ha començat aquest matí a les 9.00 hores en punt amb l'activitat de trencament de gel que havíem previst de la mà dels contes i la música de Trencaclosques-Rodamons. El recorregut musical pel món de la literatura ha estat molt il·lustratiu: després d'una història del gènesi dels contes (amb princesa i tot) hem entrat en el món medieval de la mà d'una cantiga dedicada, ara no a la Mare de Déu, sinó a la trobairtiz Maria de Valqueira dona lliure i jugadora de daus. Després han exemplificat la tècnica dels contes acumulatius com a estratègia d'animació lectora i per a tancar han utilitzat un conte de la literatura culta de Pere Calders i un altre de la rondallística popular arreplegat per Enric Valor. Tot aquest contingut pedagògic per a l'A. L. ha estat acompanyat d'una excel·lent execucio musical i vocal.

A les 11.00 ens hem repartit als TALLERS i hem vist com Christian contagiava la passió per la direcció fílmica al professorat... total només hi ha set tipus de plànols! Tampoc serà tan difícil l'escriptura fílmica. Ara que si ho pensem bé, l'alfabet només en té 24 lletres i no tothom escriu una novel·la. Però, no cal desanimar al personal i alguns consells pràctics de Roberto Rodríguez* no aniran malament. Domingo Chinchilla se n'ha anat per la porta de darrere amb el seu grup, a la recerca d'un fil conductor per llegir carrers de Sagunt i descobrir Allò que ens ensenyen les ciutats. Félix Moya i Raquel García han començat amb una dansa-joc per preparar el cos per a la recepció d'estímuls i que la proposta de La banda sonora com a recurs per a l'expressió i comunicació es fera comprensible per la seua lògica interna. Per últim, un grupet han descobert en el taller Hacía una lectura coral colectiva, coordinat per Paco Tejedo com oralitzar un conte de Julio Cortazar. Per Félix i Raquel han ensenyat el treball del seu grup a la resta i ens han fet cantar i ballar fent bo el titular de la sessió 3 "Perdre la por per a aprendre" que havia comentat Vicent Adell en encetar la jornada.

WEBGRAFIA de la SESSIÓ:
La escuela de cine en 10 minutos de Robert Rodríguez