Projecte escolar sobre la teatralitat i el "chiaroscuro" de Caravaggio que va realitzar a Malta algunes de les seues millors obres com La decapitació de Sant Joan.
El viatge de tornada a Sicília passava per Malta, qüestió d'aprofitar els vols de baix cost que uneixen València amb el món a preus assequibles, i sobretot, de conéixer personalment la situació actual de l'illa com a destí d'aprenentatge o consolidació de la llengua de Shakespeare. I he de dir-vos, en primer lloc, que continua com fa 20 anys (l'única cosa els preus) quan després d'una experiència a Anglaterra vaig triar Malta per tal d'amortir les despeses de tot un any estudiant anglés i em calia posar en pràctica allò aprés:
- la gent és molt amable i sempre disposats a tenir una conversa amb els turistes o estudiants ocasionals d'anglés, vinguen d'on vinguen, es tracta de posar en pràctica el que els anglesos anomenen strolling;
- la seua curiositat envers els espanyols -als que veuen com cosins-germans- i la seua pronunciació clara, senzilla i articulada fa que siga perfectament intel·ligible per als parlants de llengües llatines;
- el seu plurilingüisme real (el maltés seria una llengua de base àrab amb influència de totes les cultures que han passat per l'illa com catalans, castellans, francesos, anglesos, italians) ja que a més de "maltés" parlen anglés i italià els fa conscients de que han de parlar vocalitzant si volen que l'interlocutor els entenga, la qual cosa és ideal per a un aprenent de llengües.
- Ah! i si algú vol practicar amb més nivell d'anglés no té més que pujar en l'escala social, en lloc de practicar amb la gent de carrer. Qüestió de gustos! I a més, pense que és un poc el que ens pot passar a Anglaterra, amb la difència que allí a la gent del street no l'entens, no l'intersses o no té temps de parlar amb tu.
En segon lloc, he de parlar-vos de la cultura a Malta, ja que es tracta d'una illa-estat amb ganes d'obrir-se al món i modernitzar-se, fent del seu patrimoni cultural i situació geogràfica entre Europa, Àfrica i Orient una bandera. Veieu dalt, l'exemple de treball escolar sobre Caravaggio que vaig veure als diaris locals.
En tercer i últim lloc, i no per això menys important l'oci i la gastronomia. Els amants dels esports de mar i de la cuina mediterrània tenen tot un món per descobrir. Conill com nosaltres, caragols i tota mena de picadetes, i clar el peix que com a tots els llocs de món té una manera diferent i particular d'anomenar-se.
Qui no practica llengües és perquè no vol!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada