Aquest trimestre hem començat amb un curs per a professors que volen fer teatre i dirigir obres de teatre als seus centres titulat "De tarimes i escenaris". Si us fixeu en el programa de treball que especifiquem a continuació veureu les relacions entre el procés de dramatització d'un text literari i el desenvolupament de les competències
- Què són les tècniques dramàtiques i com s'utilitzen en l'aula?
- El Joc dramàtic.
- Sonoritzar textos.
- El cos i el text.
- Els objectes i l'espai dramàtic.
- Tècniques de direcció teatral per a les tutories
- Jocs de rol.
- El sistema comodí de Boal.
- El teatre com a art col•lectiu.
- El compromís pactat professor-alumne.
-El taller de teatre
- La teoria teatral i la seua pràctica
- Metodologia de les sessions (procés directe, procés invers)
- Procés de creació de l'espectacle teatral
- Investigació de la dramatúrgia
- Treball dramàtic: vivència i acció física.
- Treball dramàtic per analogia.
El grup de professors i professores que hi participen encara que és una mica reduït estan molt implicats i estan generant molts materials que us convidem a visitar en el google groups "De Tarimes i Escenaris" que hem creat per a l'ocasió. Si voleu aprendre a preparar a una sessió de dramatització d'un text literari, doneu una mirada o serviu-vos de la Proposta didàctica de Paco Tejedo.
vinieron las constructoras
con sus enormes excavadoras.
Eran dos.
Vinieron el humo y el fuego
y lo dejaron todo negro
Era uno.
Vino la contaminación
y se acabó esta canción.
Eran tres,
eran dos,
era uno,
Era ninguno.
¿La culpa la tuvo alguno?
F. G. Lorca
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada