dimarts, de gener 15, 2008

De tarimes i escenaris

Aquest trimestre hem començat amb un curs per a professors que volen fer teatre i dirigir obres de teatre als seus centres titulat "De tarimes i escenaris". Si us fixeu en el programa de treball que especifiquem a continuació veureu les relacions entre el procés de dramatització d'un text literari i el desenvolupament de les competències
- Què són les tècniques dramàtiques i com s'utilitzen en l'aula?
  • El Joc dramàtic.
  • Sonoritzar textos.
  • El cos i el text.
  • Els objectes i l'espai dramàtic.
- Tècniques de direcció teatral per a les tutories
  • Jocs de rol.
  • El sistema comodí de Boal.
  • El teatre com a art col•lectiu.
  • El compromís pactat professor-alumne.
-El taller de teatre
  • La teoria teatral i la seua pràctica
  • Metodologia de les sessions (procés directe, procés invers)
- Procés de creació de l'espectacle teatral
  • Investigació de la dramatúrgia
  • Treball dramàtic: vivència i acció física.
  • Treball dramàtic per analogia.
El grup de professors i professores que hi participen encara que és una mica reduït estan molt implicats i estan generant molts materials que us convidem a visitar en el google groups "De Tarimes i Escenaris" que hem creat per a l'ocasió. Si voleu aprendre a preparar a una sessió de dramatització d'un text literari, doneu una mirada o serviu-vos de la Proposta didàctica de Paco Tejedo.
Eran tres.
vinieron las constructoras
con sus enormes excavadoras.
Eran dos.

Vinieron el humo y el fuego
y lo dejaron todo negro
Era uno.

Vino la contaminación
y se acabó esta canción.


Eran tres,
eran dos,

era uno,
Era ninguno.
¿La culpa la tuvo alguno?


F. G. Lorca